Καρλ Λάγκερφελντ (Karl Lagerfeld)
ο Σχεδιαστής Θρύλος.



Παρίσι 1955: ένας νέος φιλόδοξος σχεδιαστής καταφθάνει σε έναν διαγωνισμό κοστουμιού, τα σχέδια του μοναδικά και με ιδιαίτερη αισθητική, καταφέρνουν σχεδόν αμέσως να κλέψουν τις εντυπώσεις. Παρόλα αυτά δεν καταφέρνει να κερδίσει την πρώτη θέση αναμεσά στους διαγωνιζομένους καταφέρνει όμως να μείνει ανεξίτηλα γραμμένος στο μυαλό του κοινού και των κριτών.

Λίγο καιρό μετρά προσλαμβάνετε σαν βοηθός του σχεδιαστή Πιερ Μπαλμέν και κάπως έτσι το όνειρο αρχίζει να παίρνει σάρκα και οστά. Αυτός ο φιλόδοξος νέος  ονομαζόταν  Καρλ Λάγκερφελντ και έμελε να μείνει στην ιστορία ως ο «Κάιζερ της μόδας».



Γεννημένος στο Αμβούργο το φθινόπωρο του 1933, ο Καρλ Ότο Λάγκερφελντ όπως είναι το πλήρες όνομα του, επηρεάστηκε σε υπέρτατο βαθμό από την ανατροφή που έλαβε στα παιδικά του χρόνια με μητέρα Γερμανίδα και πατέρα Σουηδό. Από μικρός έδειξε την κλήση του προς την σχεδίαση υψηλης ραπτικής και από νεαρή ηλικία  «βούτηξε» με μεγάλο πάθος και ενθουσιασμό στον ωκεανό της μόδας. Η μητέρα του, που ήταν σκληρή αλλά ειλικρινής, πίστευε από την αρχή  στο ταλέντο του, τον παρότρυνε συνεχώς να εγκαταλείψει τη πατρίδα του, καθώς όπως χρονιά μετρά θυμέ να του λέει «το μόνο που θα πετύχαινε εκεί θα ήταν να γίνει δάσκαλος ζωγραφικής», όπως επίσης και  «Δεν διένυσα εννέα μήνες εγκυμοσύνης για κάτι τέτοιο»,

Έχοντας τη δική του κοσμοθεωρία, ιεραρχώντας τις ανάγκες του και οπλισμένος με αυτοπεποίθηση, ο Λάγκερφελντ αποφάσισε να ζήσει τη ζωή του κόντρα στα στερεότυπα δημιουργώντας μια αντισυμβατική προσωπικότητα. Δεν του άρεσε να υποκρίνεται, αγαπούσε τους νέους ανθρώπους και ήθελε να εργάζεται έχοντας νέα και όμορφα πρόσωπα στο πλευρό του. Από το ξεκίνημα της καριέρας του ήταν από μόνος του ένα εμπορικό σήμα. Από την αρχή κιόλας υιοθέτησε ένα δικό του μοναδικό στυλ. Εκτός από την αγάπη του για την τέχνη, ο Karl Lagerfeld έχει γίνει γνωστός και για την μεγάλη αλλαγή στην εμφάνιση του. Αθλητικά σκούρα κοστούμια, με λευκά πουκάμισα, μαλλιά πιασμένα αλογοουρά, ενώ τα τελευταία χρονιά είχε προσθέσει και τα μεγάλα σκουρόχρωμα γυαλιά ηλίου, ήταν τα χαρακτηριστικά εκείνα που τον καθιστούσαν άμεσα αναγνωρίσιμο σε όλο τον πλανήτη.  Το 2000 πήρε την απόφαση να αλλάξει ολοκληρωτικά την εμφάνιση του χάνοντας 42 κιλά και γράφοντας ένα βιβλίο, με όνομα The Karl Lagerfeld Diet. Ο ίδιος είχε δηλώσει τότε πως η ενασχόληση με τη μόδα είναι το πιο υγιές κίνητρο για να χάσει κάποιος βάρος.







Ο  θρύλος άρχισε να δημιουργείτε όταν το 1963 άρχισε να εργάζεται για λογαριασμό του Ιταλικού Οίκου Tiziani. Αύτη η συνεργασία  δεν έμελλε να έχει αίσιο τέλος καθώς μόνο λίγους μήνες μετά άρχισε  να σχεδιάζει για τον γαλλικό  οίκο Chloe, ενώ σειρά είχε ο οίκος Fendi το 1965 ενώ το 1970 αρχίζει να σχεδιάζει και για τον ιταλικό οίκο Curiel.  Το όνειρο είχε πάρει σάρκα και οστά και ο Λάγκερφελντ είχε πια εδραιωθεί στον κόσμο της υψηλής ραπτικής. Με την αυτοπεποίθηση που του είχε προσφέρει η επι τόσα συναπτά έτη επιτυχία και καταξίωση στον χώρο της μόδας  φτάνει το καλοκαίρι του 1983 στο Παρίσι αυτή την φορά με στόχο να διεκδίκηση την θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή του διάσημου γαλλικού οίκου Chanel (δέκα χρόνια μετά το θάνατο της Coco Chanel και μόλις πέντε χρόνια από την κυκλοφορία της πρώτης ready to wear συλλογής του οίκου), μια θέση που κράτησε μέχρι και τον πολύ πρόσφατο θάνατο του.

Ο Karl Lagerfeld μέσα από θέση του και τις μοναδικές του δημιουργίες κατάφερε να αναγεννήσει τον γαλλικό οίκο, κάνοντας τις γυναίκες να λατρέψουν το οίκο Chanel ακόμα περισσότερο, ο οποίος έγινε συνώνυμο της πολυτέλειας, υψηλής αισθητικής και της σικ ένδυσης .





Από εκείνη τη στιγμή και μετά το άπειρο. Μια πορεία  γεμάτη επιτυχίες και καινοτόμες ιδέες. Όλος ο κόσμος της μόδας παραληρούσε σε κάθε κολεξιόν του, η μια επιτυχία μετρά την άλλη, η μια κολεξιόν μετρά την άλλη, το όνομα του συνώνυμο με τις πιο σύγχρονες τάσεις στον κόσμο της μόδας. Το κοινό τον λατρεύει και του απονέμεται ο τίτλος «ο Κάιζερ της μόδας». Ο Καρλ Λάγκερφελντ είχε πέτυχει όσα ονειρευόταν και ακόμα περισσότερα και δεν είχε πλέον να αποδείξει τίποτα και σε κανένα ήταν Η ΜΟΔΑ Η ΙΔΙΑ!

Ακόμα και όταν έφτασε στο απόγειο της δόξας του εκείνος δεν επαναπαύθηκε αλλά άρχισε να θέτει  ακόμα πιο ψηλούς στόχους. Κάπως έτσι παίρνει και την απόφαση να ιδρύσει την δικιά του εταιρία ρούχων. Ο Λάγκερφελντ ήθελε να μεταφέρει την όρεξη και το μεράκι του για το σχέδιο και σε ένα πιο προσωπικό προτζεκτ. Η εταιρία ρούχων που ιδρύει απευθύνετε κατά βάση σε νεαρά άτομα και εφήβους ενώ πέρα από ρούχα η εταιρία  του σχεδιάζει παπούτσια και αξεσουάρ και για άνδρες και για γυναίκες, ενώ χαρακτηριστικό του οίκου αυτού είναι τα μοντέρνα φανσύ σχέδια με φοβερά print, έντονα χρώματα και πολλές φορές αποτυπωμένη την εικόνα του ιδίου του σχεδιαστή.

Μέσα από αυτό το έργο ο Λάγκερφελντ  ήθελε να αποδείξει το ταλέντο του και σε  αλλά στυλ εν διαμέτρου αντίθετα από την υψηλή ραπτική που τον είχε καθιερώσει.



Το άστρο του μεγάλου σχεδιαστή θα σβήσει στις 19 Φεβρουάριου του 2019 στο Παρίσι σε ηλικία 86 ετών. Ο Καρλ  Λάγκερφελντ ήταν πολυσχιδής, πολυπράγμων, αμφιλεγόμενος, ταλαντούχος, εγωιστής και πολλά άλλα, δεν έκρυβε τα λόγια του ενώ είχε εκφράσει εντελώς άκομψα και αδιάκριτα την άποψή του για αρκετές διάσημες γυναίκες. Δεν δίστασε να αποκαλέσει χοντρή την Αντέλ, άσχημη την Πίπα Μίντλεντον και κακοχτενισμένη την Μισέλ Ομπάμα. Είχε δηλώσει πως μισεί την ασχήμια και αποφεύγει να συνεργάζεται με άνδρες: «Εκτός από έναν βοηθό μου, δουλεύω αποκλειστικά με γυναίκες. Μόνο προβλήματα είχα όταν συνεργαζόμουν με άνδρες. Γίνονταν εγωκεντρικοί και έλεγαν στον εαυτό τους ότι αφού μπορώ να το κάνω εγώ, μπορούν και εκείνοι. Πολλοί άνδρες και αγόρια πίστεψαν ότι είναι πιο χαρισματικοί από εμένα αλλά τελικά απέτυχαν. Με τις γυναίκες δεν έχω τέτοιο πρόβλημα».

"Μια μικρή αίσθηση του χιούμορ και λίγη ασέβεια. Αυτά χρειάζεται ένας θρύλος για να επιβιώσει." ήταν το αγαπημένο μότο του διάσημου σχεδιαστή μόδας  ενώ φαίνεται να είχε υιοθετήσει στο έπακρο το αγαπημένο του μότο, αφού η ασέβεια ήταν ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς του και ο ίδιος φρόντιζε να το προβάλλει με κάθε ευκαιρία. Μερικά από τα πιο διάσημα παραδείγματα αυτής της ασέβειας του είναι τα ακόλουθα: Για την σεξουαλική παρενόχληση στον χώρο της μόδας: διάβασα κάπου ότι πλέον πρέπει να ρωτάς τα μοντέλα αν νιώθουν άνετα με τον τρόπο που ποζάρουν. Αυτό σε περιορίζει πάρα πολύ σαν δημιουργό.  Για την Ελλάδα: κανείς δεν θέλει η Ελλάδα να εξαφανιστεί, αλλά έχουν πραγματικά αηδιαστικές συνήθειες. Για τα παιδιά: θα ήταν πολύ δύσκολο για μένα να είχα μια άσχημη κόρη. Για το άνοιγμα των συνόρων της Γερμανίας στους μετανάστες: Ξέρω κάποιον στη Γερμανία που πήρε υπό την προστασία του ένα μικρό παιδί από τη Συρία και μετά από τέσσερις μέρες είπε: "Το καλύτερο πράγμα που ανακάλυψε η Γερμανία ήταν το Ολοκαύτωμα”

Ο εκρηκτικός χαρακτήρας, το ταπεραμέντο, η αυθάδεια αλλά κυρίως και πάνω από όλα το αστείρευτο ταλέντο του και η διορατικότητα του τον ανέβασαν στο πιο ψηλό βάθρο των σχεδιαστών και του χάρισαν του τίτλο του «Κάιζερ» έναν τίτλο που δύσκολα θα χάσει μέσα στα χρόνια που έρχονται  γιατί το άστρο του θα συνεχίσει να λάμπει από την γειτονιά των αγγέλων.






















ΣΠΟΥΔΑΣΤΡΙΑ : AΓΓΕΛΙΚΗ ΚΥΠΙΑΔΗ

ΛΕΥΚΩΣΙΑ : ΜΑΙΟΣ 2019

Comments

Popular posts from this blog

Όταν ο Βαγγέλης Ανδρεόπουλος, μαθαίνει, αγαπά και ζει στη θάλασσα

ΟΡΓΑΝΩΣΗ 'LAV MUSIC NIGHT V' ΑΠΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΒΑΡΝΑΒΑ

Ημέρες Γνωριμίας Πανεπιστημίου Λευκωσίας